De ce nu este indicat sa parchezi masina in soare – iata ce se poate strica

folie-auto-suceava

 

Chiar daca perioadele caniculare nu s-au instalat inca, o pregatire si o informare din timp nu strica niciodata. In articolul de astazi va vom vorbi despre cum afecteaza razele soarelui si caldura excesiva autoturismul dumneavoastra.

Desi multi considera ca autoturismele sunt fabricate in asa fel incat sa reziste in asemenea conditii, exista totusi o serie de elemente care se pot strica din cauza temperaturilor foarte ridicate. Vopseaua si elementele de caroserie nu sunt singurele ce sunt afectate. Spre exemplu, stiati ca in habitaclul unei masini care este lasata in soare, intr-o zi caniculara, temperatura la nivelul plansei de bord poate ajunge si la 80 grade Celsius?

Exista o serie de probleme ce pot sa apara daca autoturismul este lasat in mod constant in soare. Aceste probleme nu apar insa peste noapte, ci se instaleaza si se agraveaza in timp. Sa vedem despre ce este vorba.

  1. Incep sa se auda din ce in ce mai multe zgomote in habitaclu

Ce legatura ar putea exista intre razele soarelui si zgomotele din habitaclu? Cei mai multi considera ca gropile din asfalt intalnite peste tot sunt cauza principala a acestei probleme. Surprinzator sau nu, aici are si soarele o contributie.

Elementele de interior cum ar fi fetele de usi, ceasurile de bord sau chiar intreg bordul sunt fixate cu ajutorul unor cleme din plastic. Atunci cand e foarte cald, plasticul se coace la propriu si clemele mentionate imbatranesc mult mai repede. Dupa o perioada de timp, exista sanse ca interiorul sa ofere la fiecare deplasare un concert de zgomote ce nu pot fi identificate, caldura si razele soarelui avand o contributie directa in acest sens.

  1. Geamurile auto sunt afectate

Este vorba despre parbriz, luneta, dar si geamuri laterale. Efectele sunt vizibile in timp, nu peste noapte, dupa cum mentionam si anterior. Iata si cateva „simptome” care indica faptul ca geamurile auto au fost afectate:

  • Dupa un timp, parbrizul capata un aspect matuit.
  • Se observa o schimbare a culorii parbrizului.
  • Curatarea geamurilor este dificila, chiar si atunci cand se monteaza stergatoare noi.

Toate aceste lucruri sunt cauzate de caldura excesiva si de expunerea in repetate randuri a autoturismului la soare. Pe geamurile auto, mai ales pe parbriz, se regaseste un strat protector invizibil. Cu timpul, acest strat se subtiaza si chiar dispare complet, sticla nu mai este la fel de lucioasa si devine mult mai vulnerabila la praf, zgarieturi, insecte etc.

  1. Volanul are de suferit

Foarte multi au impresia gresita ca volanul se uzeaza doar din cauza frecarii cu mainile. Intr-adevar, in zona ce intra frecvent in contact cu mainile apar cel mai rapid semnele de deteriorare, insa acest lucru nu se intampla doar din cauza frecarii, ci si din cauza soarelui.

Mecanismul e destul de simplu de inteles. Sarurile si substantele chimice din transpiratie raman pe volan dupa fiecare sesiune de condus. Soarele actioneaza asupra acestora, iar consecintele apar in timp: se formeaza gauri mici care treptat se maresc si pot ajunge sa devina adevarate crapaturi.

Acestea sunt doar 3 dintre elementele ce sunt afectate de actiunea razelor soarelui si a caldurii excesive. In aceeasi lista ar mai putea fi incluse suspensiile, franele, elementele de electronica, plansa de bord – si acestea sunt afectate in momentul in care sunt expuse in mod repetat acelorasi conditii. Prin urmare, evitati pe cat posibil sa parcati masina in soare in perioadele caniculare.