Cu ce pericole te confrunti cand circuli cu un parbriz spart sau fisurat?

parbriz crapat

Masina personala e un lucru de care nu ne prea putem lipsi in zilele noastre. Nu mai e de mult timp doar un moft sau o achizitie pe care doar cei mai instariti si-o puteau permite. Dincolo de utilitate, masina trebuie sa fie insa si sigura. Chiar daca o mica fisura sau o ciobitura de pe parbriz ti se pare neimportanta, afla ca te supui inutil unor pericole in momentul in care circuli cu parbrizul intr-o asemenea stare. La ce poti sa te astepti? Citeste in continuare!

Parbriz fisurat/spart – Vizibilitate redusa

Imagineaza-ti urmatorul scenariu:

In timpul mersului, o mica piatra iti loveste parbrizul. O zgarietura abia vizibila apare si alegi sa o ignori o vreme. Dupa ceva timp, din cauza fluctuatiilor de temperatura si conditiilor meteo, mica zgarietura se transforma intr-o mica fisura.

Nu e inca deranjanta si nu te afecteaza cu nimic la condus. Mai trece un timp insa si incepe sa se extinda. Mai sar cateva pietricele in parbriz si mai fac alte zgarieturi. Zgarieturile se transforma in alte fisuri si dupa o vreme te poti trezi cu parbrizul fisurat pe portiuni care iti afecteaza vizibilitatea.

A avea vizibilitate la volan poate fi o situatie de viata si de moarte in unele cazuri. Ciobitura sau fisura in parbriz poate fi pe partea soferului sau pe cea a pasagerului – oricum vizibilitatea va fi afectata, la fel si capacitatea de a conduce avand control deplin. Riscul de accidente e mai ridicat si nimeni nu isi doreste asta!

Va sfatuim sa sesizati din timp orice zgarieturi sau fisuri la nivelul parbrizului si sa nu le lasati sa se agraveze – nu va doriti sa va puneti in pericol nici pe dumneavoastra, dar nici pe ceilalti participanti la trafic din cauza campului vizual afectat de aceste defecte ale parbrizului. Solutia este inlocuirea!

Risc de accidente ridicat

Crapaturile parbrizului blocheaza o parte a vederii in timpul sofatului. E evident ca acest lucru este deranjant atunci cand se afla pe partea soferului, insa si cele de pe partea pasagerului sunt la fel de periculoase.

Campul vizual trebuie sa fie perfect si nu afectat de crapaturi, care pot bloca vizibilitatea. Risti sa nu observi la timp pietoni, alte masini sau alte potentiale pericole. Automat, riscul de accidente creste si nimeni nu isi doreste implicare in incidente rutiere, indiferent cat sunt de minore.

Pe langa toate acestea, un parbriz fisurat poate reprezenta un pericol foarte mare in cazul declansarii airbag-urilor frontale. Acestea pot lovi sticla in momentul declansarii, iar cioburile pot provoca ranirea pasagerilor.

Amenzi

A circula cu parbriz crapat sau spart este ilegal aproape peste tot. Fiecare tara cu regulile ei, insa cert e ca tocmai pentru a preveni incidentele si a pastra siguranta in trafic, agentii de politie pot emite amenzi celor care circula cu parbrizul crapat.

Ideea de baza e ca geamul auto frontal sau parbrizul este cel care te protejeaza si iti ofera vizibilitate atunci cand conduci. Tocmai de asta trebuie sa fie curat si lipsit de fisuri, pentru ca eventualele riscuri sa fie reduse la minim.

In plus, riscul de a fi respins la RAR in momentul efectuarii inspectiei este de asemenea destul de ridicat. Amanarea inlocuirii parbrizului nu este o solutie in acest caz, chiar daca respectiva fisura nu pare a fi deranjanta.

Concluzia e clara: nu merita sa te expui atator riscuri doar pentru o fisura in parbriz. In timp, se poate agrava si poate da nastere la situatii neplacute.

Pentru cele mai bune servicii de inlocuiri parbrize, chiar si la domiciliu, expertii Masterautoglass va stau la dispozitie!