Parbrizul este un element al autovehiculului care e luat drept garantat, intrucat “isi face treaba” fara sa necesite interventii asupra sa ori o ingrijire speciala. Rareori pasagerii constientizeaza ca privesc efectiv prin parbriz si ca acesta este o componenta foarte importanta a caroseriei.
In momentul in care isi face insa aparitia o fisura sau chiar mai multe, situatia se schimba. Pe suprafata transparenta apare acel element vizual deranjant, care necesita remediere.
Revenind la intrebarea din titlu, sa vedem care ar fi cauzele pentru care apar fisuri si crapaturi in parbriz, fara a fi vorba despre impact cu pietricele si alte corpuri straine. Raspunsurile sunt destul de diverse:
Modificarile de temperatura – se numara printre cele mai frecvente cauze ale fisurarii parbrizelor. Este vorba despre un soc termic, o diferenta de temperatura extrema intre interior si exterior. Mai exact, spalarea masinii cu apa foarte rece intr-o zi caniculara sau dezghetarea parbrizului cu apa fierbinte pot avea ca rezultat craparea acestuia.
Schimbari ale presiunii – ne referim aici inclusiv la presiunea vantului. Pentru a va exemplifica, imaginati-va o explozie. Unda de soc pe care o genereaza poate sa schimbe presiunea atmosferica si poate avea ca rezultat distrugerea totala, spargerea sau fisurarea parbrizelor masinilor aflate in apropiere.
In mod similar, orice modificare a presiunii poate sa afecteze intr-o masura mai mica sau mai mare parbrizul, dar si celelalte geamuri auto.
Defectele structurale pot fi de asemenea inscrise in lista de cauze care duc la fisurarea si craparea parbrizelor si geamurilor auto. Poate ca putini cunosc acest fapt, insa parbrizele au un rol esential in ceea ce priveste siguranta pasagerilor. Scopul parbrizului este de a sustine plafonul masinii, in caz de accident si rostogolire a acesteia. De acest fapt trebuie tinut cont in special in momentul schimbarii parbrizului.
In cazul in care operatiunea de montare a noului parbriz nu este realizata corespunzator, iar fortele aplicate sunt distribuite inegal, se poate ajunge la mici fisuri. Acestea nu au un punct fix de plecare, dar pornesc, in general, de la margini si se extind pe masura trecerii timpului. Din acest motiv, orice proprietar de autovehicul trebuie sa se asigure ca realizeaza inlocuirea parbrizului doar intr-un service specializat, precum este si Masterautoglass.
Conteaza si mana de lucru, experienta, cat si standardele la care se lucreaza. In cazul nostru, clientii ce ne-au trecut pragul stiu deja, ceilalti vor afla ulterior: oferim si garantia inlocuirii; de regula sunt 2 ani de garantie pentru orice tip de geam pe care il montam.
Produse si manopera de calitate indoielnica – si acestea se numara printre cauzele potentiale ale aparitiei fisurilor si crapaturilor la nivelul geamurilor auto, in special la nivelul parbrizelor. Materialele de calitate indoielnica sunt cu siguranta de ocolit, iar montarea unui nou parbriz de catre o persoana sau echipa care solicita un pret infim, de asemenea.
Aparent, cheltuiala va fi mai redusa in acest fel, insa pe termen lung a alege calitatea superioara din ambele puncte de vedere inseamna o investitie mult mai rentabila.
Prin urmare, fisurile si crapaturile la nivelul parbrizului formate aparent fara motiv isi gasesc totusi o explicatie. Fiecare conducator auto trebuie sa le aiba in vedere, pentru a preveni fisurarea parbrizului sau, intr-un caz mai grav, inlocuirea acestuia.
Acum ca stii cauza unei astfel de probleme, trebuie sa iei masuri. Te asteptam la Master Auto Glass cu oferte de pret si inlocuire de parbriz in cele mai avantajoase conditii. Ne asumam o astfel de procedura realizata chiar si la domiciliu.