Orice proprietar de masina isi doreste ca aceasta sa se prezinte in cele mai bune conditii, insa din pacate foarte multi intampina probleme din punct de vedere al parbrizului. Mai exact, sunt multe vehicule al caror parbriz se fisureaza. Motivele pot fi diverse, insa pentru a scoate din ecuatie cel al lipsei de cunostinte vom prezenta in continuare cateva dintre acestea, ce au ca rezultat un parbriz defect, care pe langa faptul ca nu e deloc estetic, va scadea vizibilitatea, ceea ce ridica riscul de accident.
Pastrarea unei distante necorespunzatoare
In mod teoretic toti ar trebui sa stim acest aspect, ce e amintit in nenumarate cazuri chiar incepand cu scoala de soferi – cel al pastrarii unei distante optime, pentru a evita franele bruste, accidentele, dar si riscul de a ne crapa parbrizul.
Cum poate distanta influenta acest lucru? Ei bine, conteaza foarte mult doua aspecte: calitatea drumului pe care se circula si daca vehiculele din fata transporta anumite materiale de constructie ori ceva asemanator.
Daca vorbim despre primul aspect atunci este evident ca in cazul in care se circula pe un drum cu pietris trebuie sa se ia masuri de siguranta ceva mai ample. In primul rand se va circula cu o viteza mai mica, controlul fiind stapanit, iar mai apoi se va pastra distanta fata de vehiculul din fata. De ce? In cazul in care se circula foarte aproape sunt mari sansele ca o piatra sa fie propulsata in parbriz de rotile masinii respective.
De asemenea, daca vehiculul ce se afla in fata noastra transporta pietris, moloz si multe alte elemente asemanatoare, posibilitatea de a avea pierderi e mare, iar acestea vor putea ajunge in dreptul parbrizului, situatie de altfel des intalnita.
Calitatea foarte slaba, chiar din fabrica
Cand vorbim de parbrize este evident ca nu toate se prezinta la acelasi nivel din punct de vedere al calitatii. Un foarte bun exemplu in acest sens sunt cazurile in care parbrizul respectiv este deosebit de vulnerabil uzurii, implicit crapaturilor.
Pare de necrezut insa nu toate masinile vin echipate cu un parbriz de calitate, iar asta inseana ca la cel mai mic contact fizic acestea se pot zgaria, crapa sau chiar sparge. Acesta este si motivul pentru care mereu folosim doar parbrize de calitate cand le inlocuim, oferind un plus de rezistenta si fiabilitate.
Un montaj gresit
La toate aceste aspecte mentionate cu privire la calitate putem sa completam si cu incompetenta reprezentata de montajul gresit al parbrizului. Un parbriz care este montat cum trebuie nu va avea loc sa joace, sa prezinte spatii libere si sa vibreze. Daca intalniti acest lucru atunci trebuie sa consultati cat mai repede un specialist, care sa analizeze modul in care parbrizul a fost montat si sa vina in ajutorul vostru pentru o mai buna etanseitate.
Pe langa faptul ca vibratiile respective pot conduce catre crapaturi, acesta nici nu izoleaza cum trebuie, atat termic, cat si fonic.
Schimbarile de temperatura
Putine persoane cunosc acest lucru, insa parbrizul este foarte dependent de conditiile meteorologice la care e supus, astfel incat schimbarile puternice de temperatura il pot afecta in mod negativ.
Trecerea in mod rapid de la o temperatura foarte mare catre una foarte scazuta, cat si invers, va conduce la contractarea si dilatarea parbrizului, la care mai adaugam efectul termic al materialelor ce intra in contact cu respectiva sticla. Se vor forma astfel zone cu diferente de temperatura, iar crapaturile vor lua nastere destul de usor.
Totodata, pe langa schimbarile de temperatura mai putem sa aducem in discutie schimbarile de presiune, aspect ce se simte pe deplin atunci cand viteza variaza foarte mult sau cand asupra respectivului parbriz se exercita o anumita forta, ceea ce va conduce la craparea acestuia.
Prin urmare, conduita preventiva are un rol deosebit de important pentru a mentine parbrizul in cele mai bune conditii, la care se adauga calitatea si profesionalismul din spatele montarii, respectiv a materialelor din care acesta e realizat.