Dezamagit de faptul ca trebuie sa faci o investitie intr-un nou parbriz, este destul de mult probabil ca dupa inlocuire sa nu iti mai pese de el. Este nou, ce ar putea sa il afecteze atat de mult?! Ei bine, un parbriz bine intretinut nu va fi zgariat. Daca intentionezi sa schimbi masina, ca plan pe termen lung, valoarea acesteia nu scade din pricina calitatii parbrizului.
Asadar, ai grija de parbrizul masinii tale si dupa ce l-ai schimbat. Iata cum:
# Curata-l corect
Un parbriz nou sau cel original al masinii tale necesita produse speciale de curatare. Opteaza pentru acestea, nu sunt agresive si abrazive. Asadar vei curata fara efort si fara riscul sa zgarii suprafata.
In magazinele de specialitate sunt disponibile tot felul de produse de curatare, atat pentru interior, cat si pentru exterior. Urmeaza instructiunile ca atare si nu ve fi nevoit sa insisti curatand. De asemenea, pentru spatiile greu accesibile foloseste racleta cu maner extensibil.
# Stergatoarele sunt de vina pentru zgarieturi
Lamelele stergatoarelor pot fi de vina pentru zgarieturile ce apar pe parbriz. Cu cat amani mai mult schimbarea acestora, cu atat mai mult afectezi suprafata. La fiecare actionare a stergatoarelor acestea vor zgaria. Nu este greu sa iti dai seama ca ceva nu este in regula, de obicei se observa cu ochiul liber ca functioneaza atipic sau chiar se aud sunete deranjante cand stergatoarele sunt pornite.
Cand e timpul sa schimbi parbrizul
Zgarieturile pot fi trecute cu vederea, la propriu. Daca nu obstructioneaza in vreun fel vederea soferului te poti considera inca norocos, nefiind necesar sa inlocuiesti parbrizul. Cand apare o fisura, lucrurile sunt deja diferite. Tine cont ca nu poti efectua nici inspectia tehnica periodica, in cazul in care ai parbrizul crapat sau fisurat. O singura fisura este de ajuns pentru ca pe intreaga suprafata sa fie afectata.
Schimba parbrizul: daca campul vizual al soferului este afectat, daca sunt mai multe zone de impact sau daca fisura initiala s-a extins deja.
Stiai ca…
La inceputurile industriei de automobile parbrizul era realizat din sticla. Testele reale demonstrau ca sticla se sparge prea repede, asadar producatorii au gasit alternativa. Au inceput sa creeze parbrize din sticla temperata. Temperarea reprezinta un tratament termic special care face ca sticla sa fie mai rezistenta la spargere. Acest tip de sticla a fost preferat pentru parbrize pana la mijlocul secolului trecut, cand sticla laminata multistrat a inceput sa castige teren in popularitate. Sticla laminata prezinta o rezistenta similara cu sticla temperata, dar se deformeaza usor in caz de impact, oferind astfel o protectie suplimentara in caz de spargere. Sticla laminata este considerata o optiune mai sigura pentru geamurile auto si este impusa prin lege in majoritatea tarilor.
Cu toate acestea, exista o limita maxima a rezistentei oricarui tip de parbriz. Mentalitatea mie nu are cum sa mi se intample este gresita. Desigur ca nu trebuie sa fie vorba de un impact major, de un accident auto si parbrizul fisurat poate fi si realitatea voastra. Oricand aveti nevoie de inlocuirea parbrizului, nu uitati ca puteti conta pe noi!